''Bedankt voor je fantastische begeleiding”

En dan krijg je een bericht van één van je cliënten…”YES, ik start 1 januari 2022 met een nieuwe job! Bedankt voor je fantastische begeleiding”

Client van 56 jaar, vond het enorm spannend om een half jaar geleden tegen zijn werkgever te zeggen dat hij het niet meer naar zijn zin had. Maar wat dan? Hoe nu verder?

Hij heeft een volledig loopbaantraject doorlopen bij 
HRMconsultants Nederland, en ik was zijn coach. Hij is begonnen met rust en afstand nemen. Dit was onwennig voor hem omdat hij op dat moment liever direct ging solliciteren.

Vanuit rust zijn we gaan werken aan zijn profiel. Wie ben je? Waar sta je voor? Om dit vervolgens te gaan vertalen naar wat hij zoekt in een functie. We hebben zijn CV, Brief en LinkedIn onder handen genomen.

Vervolgens heeft hij alleen gesolliciteerd bij bedrijven waar hij echt aan de slag wilde gaan in rollen die goed zouden passen. Met als resultaat dat hij deze week mocht kiezen uit 2 banen! Beiden perfect passend qua inhoud, sfeer, en uren en zijn financiële wensen.

Zo ontzettend trots dat hij de tijd en ruimte heeft genomen om echt zijn HART te volgen! Dus weg met de aannames dat 50+-ers geen kans meer hebben op de arbeidsmarkt! Waar een wil is, is een weg! Mijn cliënt heeft dit zeker bewezen!

15 oktober 2025
Twee weken geleden verscheen er een alarmerend bericht op NU.nl: het aantal werknemers dat zich ziek meldt vanwege stressgerelateerde klachten is in vijf jaar tijd met 36% toegenomen. Inmiddels komt één op de vier verzuimdagen in Nederland door stress (bron: ArboNed & HumanCapitalCare).
29 september 2025
Negatieve gedachten… we hebben ze allemaal. Ze fluisteren ons dingen in zoals: “Je kunt dit niet.” “Wie zit er nou op jou te wachten?” “Wat als het misgaat?” Ze lijken klein, maar kunnen een enorme impact hebben.
Kleurrijke spelstukken verbonden door lijnen, die online en offline netwerken vertegenwoordigen. Tekst:
17 september 2025
Als ondernemer ervaar ik dagelijks hoe belangrijk een sterk netwerk is. Nieuwe klanten komen bij mij bijna altijd via mond-tot-mondreclame. Mensen kennen mij, weten wat ik doe en vertellen dat door. Zichtbaarheid speelt daarin een grote rol: laten zien waar jij de oplossing voor bent en wat jouw toegevoegde waarde is.